Infineon introduceert 32-bits microcontrollers voor motormanagementsystemen, die zijn voorzien van geïntegreerde beveiligingshardware. Hiermee wordt ongeautoriseerde wijziging van de instellingen (tuning) tegengegaan, en wordt diefstal ontmoedigd doordat de eigenschappen van het managementsysteem zijn gekoppeld aan de auto waar dit systeem oorspronkelijk in thuishoort. De microcontrollers voldoen aan de eisen van de beveiligingswerkgroep van Audi, BMW, Daimler, Porsche en Volkswagen.

 

De AUDO MAX SHE microcontrollers van Infineon zijn bedoeld voor powertrain- en chassistoepassingen. Ze beschikken over een beveiligde sleutelopslag die zonder autorisatie niet kan worden gelezen. Toegangscodes worden met behulp van een cryptografische module met 128 bits gecodeerd. Extra hardwarefuncties zorgen ervoor dat de firmware van de microcontroller niet kan worden uitgelezen, en ook de ID-code van het managementsysteem niet kan worden achterhaald. Zelfs als zo’n managementeenheid in een ander identiek voertuig wordt ingebouwd is het niet mogelijk om bijvoorbeeld de motorinstellingen te wijzigen. De cryptografische sleutel van de managementeenheid moet overeenkomen met de sleutels van alle andere componenten in het managementsysteem. Daarnaast wordt er met een beveiligde boot-procedure voor gezorgd dat alleen de originele firmware kan worden geladen.

 

Meer info:
http://www.infineon.com/cms/en/corporate/press/news/releases/2011/INFATV201111-012.html