Artikel
krijgertje
1 4V5 krijgertje B ~ U6 7-66 elektuur juli/augustus 1980 S1 O t RI 161 "OPPASSEN" ff VCC 01 2 ► 1 02 IC4 03 Mitt•D8 IC 1 UB IC2 IC3 14 ~ f+ CL 02 /■ "D20 IC5 0 7 ~~ N•D21 4017B 0410 022 D22 ... D24 = LED = geel R5 Stop -` D4~R7 11N14- In de kategorie spelletjes hier een elektronische uitvoering van het oude (soms ook door volwassenen be- oefende) kinderspelletje "krijgertje". Nadat het spel alleen of met z"n tweeen gespeeld is, wordt met behulp van 2 rijen LED"s (één voor de tientallen en één voor de eenheden) aangegeven hoe lang de jacht heeft geduurd. Het spel begint door aanraakschake- laar "start" aan te raken. Er licht dan een LED op: "oppassen". Zodra die LED dooft moet er op "stop" gedrukt worden. Lukt dat binnen een redelijke tijd dan tonen zoals gezegd twee LED"s hoe lang het geduurd heeft. Lukt het niet binnen de gestelde termijn dan licht de LED "jammer" op ten teken dat men zijn kans voorbij heeft laten gaan. Drukt men te vroeg dan wordt dat ook aangedu...
Discussie (0 opmerking(en))