Artikel
toerenteller
Bijgaande schakeling betreft een universeel bruikbare toerenteller voor in de auto. Hij kan gemakkelijk worden aangepast voor vier-, zes- of achtcilinder-motoren, zodat er nauwelijks auto's zijn waar de teller niet geschikt voor is. Van de spaarzame tien- en twaalfcilinders mag worden verondersteld dat die door Ferrari, Maserati, etc. standaard reeds van een simpele toerenteller zijn voorzien.
Onderdelenlijst
Weerstanden:
R1,R4...R9 = 7 x 1 M
R2 = 1 x 470
R3, R12 = 2 x 22 k
R10 = 1 x 150
R11,R14,R16 = 3 x 10 k
R13 = 1 x 8k2
R15 = 1 x 100 k
R17...R19 = 3 x 330
P1,P2 = 2 x 10 k multiturn (verticaal)
P3 = 1 x 50 k multiturn (verticaal)
Condensatoren:
C1 = 1 x 1 µ/25 V rad.
C3,C4 = 2 x 4µ7/25 V rad.
C5 = 270 n
C6,C8...C11 = 5 x 100 n
C7 = 1 x 47 n
Halfgeleiders:
D1 = 1 x 1N4148
LD1...LD4 = 4 x HD1105O
T1...T4 = 4 x BC557
IC1 = 1 x 74HC221
IC2 = 1 x CA3161E
IC3 = 1 x CA3162E
IC4 = 1 x 7805
Diversen:
JP1...JP4 = 4 x jumper
K1,K2 = 2 x 2-polige printkroonsteen
K5,K6 = 12-polige SIL-header en
-socket (haaks)
1 print EPS 974072-1
R1,R4...R9 = 7 x 1 M
R2 = 1 x 470
R3, R12 = 2 x 22 k
R10 = 1 x 150
R11,R14,R16 = 3 x 10 k
R13 = 1 x 8k2
R15 = 1 x 100 k
R17...R19 = 3 x 330
P1,P2 = 2 x 10 k multiturn (verticaal)
P3 = 1 x 50 k multiturn (verticaal)
Condensatoren:
C1 = 1 x 1 µ/25 V rad.
C3,C4 = 2 x 4µ7/25 V rad.
C5 = 270 n
C6,C8...C11 = 5 x 100 n
C7 = 1 x 47 n
Halfgeleiders:
D1 = 1 x 1N4148
LD1...LD4 = 4 x HD1105O
T1...T4 = 4 x BC557
IC1 = 1 x 74HC221
IC2 = 1 x CA3161E
IC3 = 1 x CA3162E
IC4 = 1 x 7805
Diversen:
JP1...JP4 = 4 x jumper
K1,K2 = 2 x 2-polige printkroonsteen
K5,K6 = 12-polige SIL-header en
-socket (haaks)
1 print EPS 974072-1
Discussie (0 opmerking(en))