Artikel
DelphiX
DirectX voor Delphi
Het is bijna niet voor te stellen dat het nog maar luttele jaren geleden is dat het spel 'Wolfenstein' op de markt kwam en de hele PC-spelletjeswereld op zijn kop zette, omdat dit spel een 3D-wereld destijds realistisch weergaf. Dit soort 3D-weergaves waren tot die tijd immers uitsluitend voorbehouden aan zeer dure CAD-programma’s. Na dit spel kwamen er steeds meer spellen op de markt, die een 3D-wereld presenteerden waar je als speler vrijelijk doorheen kunt wandelen (alleen gehinderd door diverse monsters, soldaten, aliens, enz., die het op je gemunt hebben).
Met de komst van Windows en de migratie van dit soort spellen naar Windows heeft Microsoft het belang van dit soort applicaties ingezien. Het was tijd voor een nieuwe API, waardoor het besturingssysteem het weergeven van een 3D-wereld voor zijn rekening nam, aangezien het rechtstreeks aansturen van hardware door applicaties onder Windows niet echt wenselijk is.
Met de komst van Windows en de migratie van dit soort spellen naar Windows heeft Microsoft het belang van dit soort applicaties ingezien. Het was tijd voor een nieuwe API, waardoor het besturingssysteem het weergeven van een 3D-wereld voor zijn rekening nam, aangezien het rechtstreeks aansturen van hardware door applicaties onder Windows niet echt wenselijk is.
Discussie (0 opmerking(en))