uitbreiding speelcomputer - 3K geheugenruimte erbij en geluidseffekten!
9-38 - elektuur september 1981 uitbreiding speelcomputer Alvorens we de uitbreidingsschakeling onder de loep gaan nemen, eerst een paar dringende verzoeken aan alle ijverige programmeurs. In de eerste plaats dient men in gedachten te houden dat andere speelcomputer-bezitters wellicht (nog) niet over extra geheugenruimte beschikken. Organiseer het spel, indien mogelijk, daarom zoÃÅ dat een basisversie ervan ook op een basisuitvoering van de computer kan draaien en een uitgebrei- de versie alleen op een computer met extra geheugen. De spelen "doolhof" en "memory" van de nieuwe ESS-cassette zijn hier voorbeelden van. In beide ge- vallen gaat een sprong naar "initialiseer voor extra geheugen" als volgt in zijn werk: 0C1000 LODA, 80 BAFC BSFR, N, 1000 Als geen extra geheugen aanwezig is, zal de data op 1000 gelijk zijn aan FF (negatief) en zal er niets gebeuren; in het andere geval zullen via een subroutine op 1000 enkele instrukties in het basis- programma worden aangepast om de pro...
Dit artikel kan alleen worden gedownload door geregistreerde gebruikers.
Discussie (0 opmerking(en))