Team Delft werkte hard aan het ontwerp van de DUT18 voor de Formula Student Competition. De elf leden van het kernteam hebben hun studie een jaar geparkeerd om management-en andere ervaringen op te doen. Het ambitieuze doel ieder jaar is met hun elektrische raceauto eerste te worden op het Duitse circuit in Hockenheim. De engineers van tbp helpen een handje.
 
Na vorige zomer is de ontwerpfase gestart, de officiële presentatie was in januari. Daarna kwam team Delft op volle sterkte met 83 fulltimers en parttimers onder leiding van Daan Schopmeijer. De harde deadline, verschillende karakters en de druk om te presteren maken de competitie tot een prachtige proeftuin om te leren.

Sinds 2011 doet de TU Delft mee aan de elektrische racecompetitie. Dit jaar is er extra aandacht voor de aerodynamica. Met luchtstroomsimulaties en geavanceerde rekenmodellen is de onderkant van de auto geoptimaliseerd voor maximale laterale acceleratie. Daarmee valt veel winst te behalen. Verder heeft het team de elektronica volledig zelf ontwikkeld. Dankzij de dfx-analyse en de pcba’s van sponsor tbp is de functionaliteit uitstekend. De kernteamleden kregen – tezamen met andere universiteitsteams – eind vorig jaar een rondleiding en presentatie op de hoofdvestiging in Dirksland.