Enkelchip controllers voor grote aanraakschermen in auto’s
03 december 2018
op
op
Microchip heeft een nieuwe serie enkelchip maXTouch aanraakschermcontrollers op de markt gebracht voor moderne capacitieve aanrakingsgevoelige schermen in auto’s tot een grootte van 20 inch.
Omdat aanraakschermen in auto’s steeds groter worden, verwachten bestuurders dat ze die op dezelfde manier kunnen bedienen als de mobiele telefoon. Schermen in auto’s dienen echter te voldoen aan strenge eisen, dienen hoofdcontact te weerstaan en moeten bestand zijn tegen trillingen. Dit betekent dat de glazen afdekvensters dikker zijn en dat heeft weer invloed op de prestaties van de aanrakingsgevoelige interface. Als de schermen groter worden, kunnen ze ook last krijgen van andere frequenties, zoals AM radio en de toegangssystemen van auto’s.
De MXT2912TD-A, met bijna 3000 bedieningsgevoelige knooppunten en de MXT2113TD-A, die meer dan 2000 knooppunten ondersteunt, brengt consumenten de gebruikerservaring die ze verwachten van aanraakschermen in voertuigen. Deze nieuwe componenten zijn gebaseerd op Microchip’s bestaande maXTouch aanraakschermtechnologie die breed wordt ondersteund door fabrikanten over de hele wereld. Microchip’s meest recente oplossingen hebben een superieure signaal/ruis-verhouding en voldoen daarmee aan de eisen van dikke afdekvensters, die zelfs bediening met meerdere vingers door dikke handschoenen en in de aanwezigheid van vervuiling ondersteunen.
Als autofabrikanten schermen toepassen voor het vervangen van mechanische schakelaars op het dashboard om het interieur te verfraaien, wordt een veilige en betrouwbare werking zelfs nog kritischer. De MXT2912TD-A en MXT2113TD-A componenten hebben ingebouwde zelf- en sensor-diagnostische functies, die continu de integriteit van het aanrakingsgevoelige systeem bewaken. Deze slimme diagnostische functies ondersteunen de Automotive Safety Integrity Level (ASIL) klassificatie-index, zoals vastgelegd in de ISO 26262, functionele veiligheidsspecificatie voor personenvoertuigen.
Omdat aanraakschermen in auto’s steeds groter worden, verwachten bestuurders dat ze die op dezelfde manier kunnen bedienen als de mobiele telefoon. Schermen in auto’s dienen echter te voldoen aan strenge eisen, dienen hoofdcontact te weerstaan en moeten bestand zijn tegen trillingen. Dit betekent dat de glazen afdekvensters dikker zijn en dat heeft weer invloed op de prestaties van de aanrakingsgevoelige interface. Als de schermen groter worden, kunnen ze ook last krijgen van andere frequenties, zoals AM radio en de toegangssystemen van auto’s.
De MXT2912TD-A, met bijna 3000 bedieningsgevoelige knooppunten en de MXT2113TD-A, die meer dan 2000 knooppunten ondersteunt, brengt consumenten de gebruikerservaring die ze verwachten van aanraakschermen in voertuigen. Deze nieuwe componenten zijn gebaseerd op Microchip’s bestaande maXTouch aanraakschermtechnologie die breed wordt ondersteund door fabrikanten over de hele wereld. Microchip’s meest recente oplossingen hebben een superieure signaal/ruis-verhouding en voldoen daarmee aan de eisen van dikke afdekvensters, die zelfs bediening met meerdere vingers door dikke handschoenen en in de aanwezigheid van vervuiling ondersteunen.
Als autofabrikanten schermen toepassen voor het vervangen van mechanische schakelaars op het dashboard om het interieur te verfraaien, wordt een veilige en betrouwbare werking zelfs nog kritischer. De MXT2912TD-A en MXT2113TD-A componenten hebben ingebouwde zelf- en sensor-diagnostische functies, die continu de integriteit van het aanrakingsgevoelige systeem bewaken. Deze slimme diagnostische functies ondersteunen de Automotive Safety Integrity Level (ASIL) klassificatie-index, zoals vastgelegd in de ISO 26262, functionele veiligheidsspecificatie voor personenvoertuigen.
Read full article
Hide full article
Discussie (0 opmerking(en))