Microchip levert de kleinste automotive maXTouch controllers
29 juni 2020
op
op
Voor het verbeteren en vergemakkelijken van het rijgedrag implementeren autofabrikanten tegenwoordig extra aanrakingsgevoelige displays achter het centrale infotainment display (CID). Als ondersteuning voor het toepassen van deze secondaire displays met geavanceerde functies, kondigt Microchip Technology Inc. de uitbreiding aan van het al toonaangevende maXTouch leveringsprogramma met de nieuwe MXT288UD touch controller serie. Dit zijn controllers voor aanrakingsgevoelige schermen in de kleinste voor de auto-industrie goedgekeurde behuizing. De MXT288UD-AM en de MXT144UD-AM componenten hebben een laagvermogen modus, weersbestendige werking en aanrakingsgevoelige detectie met bediening via handschoenen in multifunctionele displays, touchpads en slimme oppervlakken voor voertuigen, motoren, elektrische fietsen en diensten voor deelauto’s.
Secundaire aanrakingsgevoelige oppervlakken kunnen worden geplaatst in zowel het interieur van auto’s als het exterieur van motoren, zoals stuurstangen, deuren, elektrische spiegels, bedieningsknoppen, het stuurwiel, tussen stoelen of in een armsteun. Met de MXT288UD serie’s kleine 7x7 mm voor auto’s bedoelde VQFN56 behuizing kunnen eersterangs leveranciers de printruimte met 75 procent verminderen en het kostenplaatje aanzienlijk reduceren voor deze compacte toepassingen — waarbij ruimschoots wordt voldaan aan de eisen voor uitstekende en betrouwbare aanrakingsgevoelige prestaties in de markt. De laagvermogen wacht-op-aanraking modus van deze serie neemt minder dan 50 µA op waarbij de gebruiker nog steeds kan reageren, zelfs als het display uitschakelt om vermogen te sparen of om te voorkomen dat de bestuurder ’s nachts wordt afgeleid. Het systeem zal ontwaken door een willekeurige aanraking op het aanrakingsgevoelige oppervlak.
Daarnaast maken de MXT288UD-AM en de MXT144UD-AM componenten detectie en het volgen mogelijk van meervingerige dikke handschoenen door allerlei afdekkingsmaterialen van verschillende dikte, zoals leer, hout of door oneffen oppervlakken — zelfs bij vervuiling. Normaliter zal de diëlektrische constante van deze afdekkingsmaterialen de detectie van de aanraking beperken, maar niettemin leveren deze componenten een unieke oplossing voor het betrouwbaar detecteren en volgen van meerdere vingers met een hoge signaal/ruis-verhouding (SNR) met behulp van een gepatenteerde verwerkingsmethode.
Secundaire aanrakingsgevoelige oppervlakken kunnen worden geplaatst in zowel het interieur van auto’s als het exterieur van motoren, zoals stuurstangen, deuren, elektrische spiegels, bedieningsknoppen, het stuurwiel, tussen stoelen of in een armsteun. Met de MXT288UD serie’s kleine 7x7 mm voor auto’s bedoelde VQFN56 behuizing kunnen eersterangs leveranciers de printruimte met 75 procent verminderen en het kostenplaatje aanzienlijk reduceren voor deze compacte toepassingen — waarbij ruimschoots wordt voldaan aan de eisen voor uitstekende en betrouwbare aanrakingsgevoelige prestaties in de markt. De laagvermogen wacht-op-aanraking modus van deze serie neemt minder dan 50 µA op waarbij de gebruiker nog steeds kan reageren, zelfs als het display uitschakelt om vermogen te sparen of om te voorkomen dat de bestuurder ’s nachts wordt afgeleid. Het systeem zal ontwaken door een willekeurige aanraking op het aanrakingsgevoelige oppervlak.
Daarnaast maken de MXT288UD-AM en de MXT144UD-AM componenten detectie en het volgen mogelijk van meervingerige dikke handschoenen door allerlei afdekkingsmaterialen van verschillende dikte, zoals leer, hout of door oneffen oppervlakken — zelfs bij vervuiling. Normaliter zal de diëlektrische constante van deze afdekkingsmaterialen de detectie van de aanraking beperken, maar niettemin leveren deze componenten een unieke oplossing voor het betrouwbaar detecteren en volgen van meerdere vingers met een hoge signaal/ruis-verhouding (SNR) met behulp van een gepatenteerde verwerkingsmethode.
Read full article
Hide full article
Discussie (0 opmerking(en))