Review: PCB Checker
Weergaven
Op beide tabbladen zijn de probleemcategorieën met vetgedrukte groene letters weergegeven, met de lagen eronder. Klik op de betreffende laag om te zien waar zich het probleem bevindt. Het probleemgebied wordt in de Detailed View weergegeven (waar u nog verder kunt inzoomen), terwijl de Bird’s Eye View laat zien welk gedeelte van de print u in de Detailed View aan het bekijken bent. Merk op dat als er meer dan één probleem per laag is, deze allemaal in de Bird’s Eye View zichtbaar zijn; het ingezoomde beeld laat er echter maar één zien, tenzij de andere problemen zich in de buurt bevinden. De Fault View geeft gedetailleerde informatie over het probleem en vertelt u ook hoeveel problemen er zijn. U kunt met de pijlen voor- en achteruit door de problemen scrollen. Het probleem dat u aan het bekijken bent wordt in de Detailed View oranje weergegeven (niet in de Bird’s Eye View).Problemen
Kritieke problemen worden met een rode vlag aangegeven, niet-kritieke met een gele driehoek met een uitroepteken. Een klein icoon met de afbeelding van een tang wordt gebruikt voor problemen die automatisch kunnen worden opgelost. Kritieke problemen duiden in het algemeen op fouten die moeten worden hersteld. Niet-kritieke problemen zullen zeer waarschijnlijk tijdens de fabricage van de print worden opgelost, maar het is natuurlijk altijd beter om alles zelf te corrigeren.Voor mijn print geeft de categorie ‘outer layer isolation distance (OL-TT-TP-PP)’ aan dat er problemen zijn met de onderste koperlaag. De Bird’s Eye View laat twee problemen zien: een spoor te dicht bij een vlak en een probleem met een via. Hè? Als ik nauwkeurig naar mijn ontwerp kijk zie ik dat een spoor dat aan een via vast moet zitten er in werkelijkheid helemaal niet aan vastzit. Oeps... Bedankt, PCB Checker!
Na klikken op de laag onder de ‘outer layer annular ring (OAR)’ header ontdek ik dat al mijn via’s problemen hebben. Gelukkig kan ik dit in mijn CAD-software oplossen door de ontwerpregels voor de via’s aan te passen. Een van de via’s wordt groen weergegeven, hetgeen betekent dat deze automatisch door de PCB Checker kan worden gerepareerd. Maar een vergelijking van de afmetingen van het gerepareerde gat (0,8 mm) met de opgegeven afmetingen (1 mm) laat zien dat dit misschien niet zo’n goed idee is en dat ik beter zelf mijn ontwerp kan aanpassen.
Read full article
Hide full article
Discussie (0 opmerking(en))